Kirjoittaja Aihe: DONAU Schnellaster  (Luettu 28518 kertaa)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 611
  • ihmemies
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #30 : 22.03.10 - klo:23:09 »
uskoisin sinulla myös olevan samanlainen sellanen kuparinen "maailmanpyörä" ,johon neulalaakerit kiinnitetään.
Eikö sitä ole sinulla?
mä näen ton asian ehkä ei ongelmana.
Ifa 2 sylinterinen, Ifa 3 sylinterinen, dkw :eet... eiköhän niissä ole kaikissa ne samat koot =)
mä kuvaan tuon jutun kotona käydessä sulle että miten ne kuuluu olla siinä, jos se auttaa.
kyllä noi varmasti ihan suomen kamaralta löytyy... noita ei kande ehket itse vaivautua tekemään...
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

K.Arponen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 57
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #31 : 31.03.10 - klo:15:06 »
Moi
kyllä semmoiset pronssiset neulahäkit löytyy ja saahan siihen uusia
rullia  mutta kun on koloja kiertokangessa
olisin kiitollinen jos jostain löytyisi aihiot
Ifassa ja teekussa on 5mm liian lyhyet

tuli tuossa kuukausi sitten mittatilausmännät Saksasta
hyvä on työnjälki
jos sitten ensitalvena saisi kasaan remontoidun varamoottorin ja asennettua paikoilleen
kiertokanget on viellä ongelmana mutta eiköhän siihenkin löydy ratkaisu
t,kja
Wäkevä-woima

K.Arponen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 57
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #32 : 17.05.10 - klo:08:57 »
museo- normaalikatsastus ja muutama koeajo 500km suoritettu
kyllä se on hurja peli
viikonloppuna oli Toukotaival-ajot ja osallistuima sinne


Wäkevä-woima

K.Arponen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 57
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #33 : 17.05.10 - klo:09:05 »
2.koneen remontista :
kiertokanget on kairattu holkeille sopiviksi vielä hoonata sileiksi ja uudet tapit karjastu hiontaa vailla,kiitos Markku E. asiantuntevasta työstä

« Viimeksi muokattu: 08.06.10 - klo:13:09 kirjoittanut K.Arponen »
Wäkevä-woima

tsav

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 108
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #34 : 17.05.10 - klo:14:57 »
museo- normaalikatsastus ja muutama koeajo 500km suoritettu
kyllä se on hurja peli
viikonloppuna oli Toukotaival-ajot ja osallistuima sinne

Toukotaival-ajoissa tosiaan nähtiin ja täytyy sanoa, että on livenä vielä komiampi kuin kuvissa. Onnittelut entisöinnistä. Hieno ja hauska peli.
'58 Hermes 2000 (owned since 1978)
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)

K.Arponen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 57
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #35 : 18.05.10 - klo:11:36 »
Olihan siellä suuren ihailun kohde  ja palkinnon saaja
tosi siisti Alfa
Wäkevä-woima

tsav

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 108
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #36 : 19.05.10 - klo:06:52 »
Liekö kaunis sää ja ainut avoauto sekoittanut yleisön arvostelu kriteerit. ;)
'58 Hermes 2000 (owned since 1978)
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)

K.Arponen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 57
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #37 : 03.06.10 - klo:10:48 »
Wäkevä-woima

Anglia

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 76
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #38 : 03.06.10 - klo:23:00 »
Harvinainen projekti ja tajuttoman hieno lopputulos 8)

K.Arponen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 57
    • Sähköposti
Vs: DONAU Shnellaster
« Vastaus #39 : 08.06.10 - klo:12:53 »
Joskus olen miettinyt jos tulee eteen värkki johon ei saa kannentiivistettä ,miten ratkaista pulma ?
tässä yksi ratkaisumalli;
metallivahvistettua grafiittitiivistettä on tunnetusti vaikea työstää.
kahden levyn välissä olevaa tiivistettä voi  vingulla viilata sopivaksi.
tässä on leikattu laserilla metallilevyyn alkuperäisen tiivisteen muoto.
oikeanpuolimmaisessa liekkirenkaat on otettu saman halkaisijan omaavasta kansipahvista ja taivutettu takaisin uuteen teelmykseen.
tässä osoite mistä löytyy aika moneen tiivisteet http://www.dichtungen-schwarz.de/
« Viimeksi muokattu: 08.06.10 - klo:13:06 kirjoittanut K.Arponen »
Wäkevä-woima

1300ti

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: DONAU Schnellaster
« Vastaus #40 : 09.11.15 - klo:18:43 »
Sinulla on hieno projekti, Schnellaster on erittäin hieno muidoiltaan ja todellinen pakettiautojen pioneeri, toisin kuin vaikka sellaiseksi väitetty VW! Tallensin 15 vuotta sitten kolmimukisen DKW varaosa-auton ja kaksimukisen 1956 Sisun "projektiraadon" parin kaverini kanssa, Sisu myytiin pari vuotta sitten kunnostukseen, en kyllä muista kenelle. Pelastettiin myös alumiinikorinen Wiiman paku Volvon tekniikalla, tosi vaikea tapaus, mutta tiettävästi sekin on jotenkin tekeillä nykyisellä omistajalla. Toivon ainakin niin, nyt olisi jo ehkä itselläkin vehkeet ja taidot niiden laittoon, silloin vain nuoruuden innolla edes pelastettiin muiden hylkimiä mobiileja katon alle.
Cuore Sportivo.

pepe65

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Sähköposti
Vs: DONAU Schnellaster
« Vastaus #41 : 25.11.15 - klo:11:12 »
Tallensin 15 vuotta sitten kolmimukisen DKW varaosa-auton ja kaksimukisen 1956 Sisun "projektiraadon" parin kaverini kanssa, Sisu myytiin pari vuotta sitten kunnostukseen, en kyllä muista kenelle.


oliko nuo autot mistäpäin  ja miinhän toi sisu donau päätyi  ja oliko se minkä kuntoinen        eli onko noita sisun kasaamia mahdollisesti säilynyt toinenkin mikkelin yksilön lisäksi

pekkak

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 305
    • Sähköposti
Vs: DONAU Schnellaster
« Vastaus #42 : 13.02.19 - klo:16:13 »
Mikkelin Mobilisteilla on Donau-Sisu työn alla.
Harrasteautoksi en koskaan hanki rungotonta peliä