Kirjoittaja Aihe: Ikuisuus projekti DKW: Sirkka liakka /VÄINÖ HANNUKKALA rek: V - 6326 , rp-128  (Luettu 112129 kertaa)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Tervehdys Foorumilaiset.

http://m.nettiauto.com/dkw/f8/7529281?vifAdCount=1&vifNav=Y
päivitän nyt 16.8.2015  tässä on toinen omistaja.
http://www.tyrvanto.net/verkko/index.htm
keskutelimme ja sain luvan videoida osan puhumisistamme.
ja mainita hänen omistaneen myös dkw.

http://www.tyrvanto.net/verkko/index.htm

muuten juttu alhaalla alkaa alusta..
-----------------------------------------------------------------
Itse olen uusi foorumillanne nimimerkillä:  Ihmemies,
autoharrastuksista sanosin et fiat 600 on päähän pinttymä. (myös Klassikko)
fiat 600:set on vienyt nuoruuttani paljon ja vaikuttaa rutkasti tekemiseen yhä.
Iältäni olen vasta 30 ja nyt haastavin projektini alkaa.

Toivoisin että pääsen mukaan hienoon porukkaanne..

Takavalon laskisin DKW: n puutteeksi.
Ifan takavalo kiinnostaa jos se on sama kuin dkw:n

Mikäli foorumillanne on jotain googlen supermiehiä,
valistakaa millainen lasiosa oli takavalolla.
Pitänee alkaa ensimmäisenä itsekkin googlettamaan dkw:tä takaa päin =)

- 2 kpl moottoreita sisältyy projektiini nyt.
Kannet oli tietenkin auki ja kosteus ja ruoste oli valloillaan. (kuvia tulossa)
Aloitin heti värkkäämällä happoseosta ja kansi pääsi heti pinnan alle.

Olen erikoisen kiinnostunut 2 tahtisista ja 2 sylinterisistä ,dynastartin sisältävistä moottoreista.  Vanhemmat DKW / IFA F8 ,IFA F9

Toivoisin DKW projektin viemisessä foorumilaisten tukea saadakseni sen onnelliseen loppuun ja autolle uuden alun! ,
Lähestykää minua rohkeasti priivana ja komentoimalla projekti osiota.

Teillä on varmasti erinomaista osaamista henkilötasolla ja kannustus on myös hyvä asia.

Nyt viimestelen materiaaliarviota,  puussa käytetyistä nauloista, nahasta, pinnotteista ja ilmeisesti jopa farkkukangas tyyppisistä tiivisteratkaisuista?
päivitän tarkemmin nämä tiedot.

Osia saa ja PITÄÄ tarjota =)
En ole pihi vaan sellainen normaali suomalainen ,
jonka pitäs myös samalla elää ja syödä.
koneista sun muista lisälaitteista saa laittaa sähköpostia ja aina mä lopuksi säästän rahat tarvittaville yllättäville hankinnoille , jos silmäni sille tuikkivat..
« Viimeksi muokattu: 26.10.16 - klo:03:44 kirjoittanut ihmemies »
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Vs: DKW 1937 Entisöintiä..
« Vastaus #1 : 23.01.10 - klo:19:58 »
Saa kysellä ja vastailen osaamisen mukaan.

Erikoisosaamiseni on ehkä tarvittaessa verhoilu, suoritin jo yläaste aikaan tyttöjen tekstiilityön oman puukäsitöiden lisäksi omalla ajalla.
Tulevaisuudessa vanhan auton löytymistä silmällä pitäen.

Ammattikoulussa suoritin Autopeltiseppä / kolarikorjaajan tutkinnon.
Erikoistuen myös verhoiluun.

Silti uskoisin vaatimimmat ompeleet tuttavalleni joka on ollut ompelimon päällikönäkin.

Lisään kuvasarjoja etenemisestäni ja toivon tukeanne ja osaamista.
Lähden näin työlääseen projektiin aika hattukourassa ja nöyränä.
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

K.Arponen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 57
    • Sähköposti
Vs: DKW 1937 Entisöintiä..
« Vastaus #2 : 24.01.10 - klo:10:52 »
Moro
minkäs kokoinen mäntä on ,olisi varastossa pari uutta mäntäsarjaa
ilmoittele
t.kja
Wäkevä-woima

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Vs: DKW 1937 Entisöintiä..
« Vastaus #3 : 24.01.10 - klo:16:36 »
tyyppikilvessä ainakin ilmoittaa 684 cm3

2 syl... 342cm3 siis kappale ???
Mittaan mahdollisimman pian sylinterin.... tämä oli vaan tollainen oletusarvio.

"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

KariM

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 22
    • Sähköposti
Vs: DKW 1937 Entisöintiä..
« Vastaus #4 : 24.01.10 - klo:21:11 »

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Vs: DKW 1937 Entisöintiä..
« Vastaus #5 : 24.01.10 - klo:22:52 »
nyt meni minulta vähän ohi toi juttu?

Lisään sen verran että minulla on puulattia, kuvasin joka ikisen neliösenttimetrin lattiasta ja auton oikeanlainen säilytystapa on minun onneni.

olen foorumilla nyt ensihetkiä ja en liity mihinkään aiemmin tuntemiinne tapauksiin. Ainut yhdistävä tekiä on se että muutama "helmi" auto on lipsahtanut käsistäni jonkin onnellisen omistukseen.
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Vs: DKW 1937 Entisöintiä..
« Vastaus #6 : 25.01.10 - klo:17:21 »
kw:n v. (1937)      sylinterin halk x isku 76x76 mm ( mobilistit ilmoittivat ehkä on kirjallisuuden mukaan 76x76 ja
iskutilavuuden 690 cm3 )       tyyppikilpi  tosin ilmoittaa tarkan 684 cm3 lienee lehdessä pyöristetty lukemia??

toivottavasti tuo tieto nyt alustavasti kertoisi ,jotain kunnes pääsen sylinterin itse mittaamaan!
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Laitan kuvan autosta ja laitetaan nyt sitten se koko nimirimpsu.

http://kuvablogi.com/nayta/2447921/

- Autossa puinen korikehikko.
- pakemod  ja nahkapinnoituksella.
- 17 tuumaiset 5.20 ilmatäytteiset Renkaat,
   eroten edeltäjistään varustetasossa jotka oli 16 tuumaisia.

- kromiset osat lisääntyi myös.
- Ajonaikana liikuteltavat siirtoistuimet, joissa on käännettävä istuin osa.

- Kulmapuskurit ilmestyi tämän mallin myötä,
  lisäten turvallisuutta vaunun kuljettajalle.

- Jalkahimmentäjä,
- kaksivärinen koetaulu,
- vararengas
- renkaassa oli myös tässä mallissa pölykapselit ,yms...
« Viimeksi muokattu: 30.01.10 - klo:12:28 kirjoittanut ihmemies »
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
moottorin osalta suuria askeleita.
alkaa olla puhdasta ja pian koettaa kasaaminen.

Mikäli jollain pyörii nurkissa vanha SOLEX kaasutin ifaan tai dkw peruja...
olen kiinnostunut ostamaan sen varamoottoriini.

kuva 2 .

Ensimmäiset projektikuvat lähtee:

Auton mukana tulleessa "romulaatikossa" kaasutin näytti "likaselle".
  1.)             http://kuvablogi.com/nayta/2457873/

vähän alku huolenpitoa Solex kaasuttimellekkin...
  2.)             http://kuvablogi.com/nayta/2457847/
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo:00:58 kirjoittanut ihmemies »
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Lisään kuvat huomenna valmiista osista :
Kansi ja vesiputken liitoskappale. **kuva tulossa**
Kansi alapuolen palotilaltaan / "käsitelty"    ** kuva tulossa**
Varaosista työstettynä: 1932 vuosimallin maski miltei valmiiksi.
Maski alkuperäisenä:  **kuva tulossa**
maski lasikuulapuhallettuna ja pari seuraavaa vaihetta: ** kuva tul..**
Maski ekan pulverimaalin jälkeen:  ** kuva tul**

Seuraa kuntoanalyysi huokosista ja yleinen tarkastus!!
Uudelleen oikaisu tarvittaessa, smirklaus vikakohtiin?
 oikaisu, "korjaamista" harkitaan seuraavana joko paria märkamaalausta tai uudelleen käsittely pulverimaalilla.

Kittaus estää pulverin ,joten seuraava analyysi päättää etenemisen.
parin ylimaalauksen vai pulverin osalta.
Sävyhän on tasan sama kuin alkuperäinen.
En koskettele nyt pintaa rasvaa välttääkseni.

                 
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Kuvia voi selailla kuvablogissa.   
osasta alkuperäis kuva sit väriselvitys ja sävy ja valmiina.
tämän hetkinen "lähinpänä" lopullista tulosta osana keulan ..
sekä joitakin koneen osasia..

http://kuvablogi.com/nayta/2463817/
 
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Männät näkyy olevan erikokoisia:

76,40 ja 76,42        http://kuvablogi.com/nayta/2463887/

toisessa moottorissa oli 75,65 tai jotai ja melkoisia heittoja siis oli..

Liittyykö tämä huuhteluun?
ei ole yhteistä kampikammiota..
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Asiaan tuli selvennös..
0,40 ylikoko poraus..

tota 75 ja jotain en ole vielä alkanut pohtia, ehkä se on ..samapa tuo!
molempien palotilan suuruus on 74 millilitraa joka vaikuttaa puristus suhteeseen.

Näyttäs toinen kansi olevan topakasti alempana silmämääräisesti..
onko ne tuunannut ennen jo näitä masterklasse malleja.. tutkin viritysasteen piakkoin , että onko siellä jotain avarrettu tai viistelty.. tää on vähän liian herkkä asia amatoorivirittäjälle. virtauksia säätelee ne alumiini ohjurit jotka ovat tavallaan moottorin "venttiilikoneisto". itse en lähe viistelemään pintoja kiillotan vain ne jotta kakku kiertää =)

Varakoneen jos saan joskus tohon värkättyä niin siihen tarviis sit aikanaan apua et sais viritysasteen kohilleen.
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
" Alustavia " Osapuutteita enää:
Ojavalo mahdollisesti jos rahat piisaa ja löytyy edes... ?  :-[

kyllä hyville osille aina löytyy sit tarvittaessa, niitä vaan ei osaa odotella kun ne putkahtaa joskus esille.

keulan retkeilymerkki,
kromiset umpion kuoret,
mikä lie tötterö keulassa joka ei vissiin ole töötti mut jokin ihme pelti pönttömäinen kotelo vasemman valon alla...
tutkin kun ehdin kirjastani mikä se on mut saapi vinkata kun tyhjää lyöpi..

tuulilasin pyyhkiän katkaisin, laatikollien osia on yhä tosin noutamatta.
TAKAVALO SIIS LÖYTYI !!!
http://kuvablogi.com/nayta/2496869/
http://kuvablogi.com/nayta/2474777/

tämän varaosan kunnostusta
http://kuvablogi.com/nayta/2463819/
http://kuvablogi.com/nayta/2496872/

jäähdytin aluks.. http://kuvablogi.com/nayta/2496877/
sit hapotus , vesihionta yms... http://kuvablogi.com/nayta/2496871/

kone: http://kuvablogi.com/nayta/2496879/ sit alun perin se oli kauhee liekkö kuvaa ?
 mut esim varakone josta vois olla potentiaalia.. http://kuvablogi.com/nayta/2496880/
olihan kansikin http://kuvablogi.com/nayta/2463820/
ja nyt http://kuvablogi.com/nayta/2463822/

Sit pakollinen muistutus KIMPPATALLIN iloista =)
http://kuvablogi.com/nayta/2496873/

Toki edes on talli ja lähellä sentäs.. =)
Mut antakee armoo...  :D
Mut näpertely auton kimpussa jatkuu..  ...
« Viimeksi muokattu: 10.03.10 - klo:00:56 kirjoittanut ihmemies »
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Valokuva ensimmäisestä omistajasta ja autosta miltei uutena. (1937-1939)

http://kuvablogi.com/nayta/2496881/


"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)