Kirjoittaja Aihe: Ikuisuus projekti DKW: Sirkka liakka /VÄINÖ HANNUKKALA rek: V - 6326 , rp-128  (Luettu 112120 kertaa)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
En tiiä kuka sahk : laisista teki tollasen 1938 luxus mut upee!!!


http://www.klassik-auto.fi/myynnissa/
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Uskomatonta on myös et tää on luettu 18322 kertaa...
Kiitos kaikille siitä, kurjaa ku olen niin saamaton korjaamaan.. Mut jokainen tahtiinsa... Isolla rahalla sais ton haisulin omaksi päänsäryksi..toinen omistaja on tärkeä auton historiassa....
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Tässä mennään..
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
hauskaa joulua ja onnellista uutta vuotta 2015
 ..kiitos vastauksista vuoden 2014 aikana
ja toivon jatkossakin aktiivisuutta jopa taka-alalla olevia kannustasin mukaan kirjoittamaan tietysti rakentavassa hengessä.

nyt taas nää auton käppyrät vanhenee vuoden .. kyllähän toi pakokaasu ja bensanhaju varmaan vuoden aikana taas on pari penniä kalliimpi aromi mut toivottavasti saadaan enemmän ajokilometrejä vuonna 2015..

omia tavotteita on saada joku auto nyt sinne leimalle... ois se upee miettiä joku projekti oli se nyt mikä tahaansa ois joskus AUTO

no,, peukkumerkkiä kaikille (kuulema "auttaa" tsemppaamaan tai jaksamaan?) seuraavaan vuoteen

 
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Mahdollinen myynti tai vaihto avoautoon..
BMW tai mahdollinen yritys corvetteen :)

http://m.nettiauto.com/dkw/-/7040916
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
VÄINÄ HANNUKKALA
toinen omistaja


Vuoden 1927, mallinen HARLEY Davidson meni vaihdossa DKW autoon.
http://www.torafors.com/apps/photos/pho ... d=28372404

Malli tarkalleen ottaen on: Harley - Davidson 27 J 989`cc

Sirkkalla oli evakkoon lähdettäessä viipurista, polttoainetta ja evakkomatka päätyi Hanukkalaan.

Auton omistus suhde vaihtui myöhemmin hanukkalalle, jossa annettiin koti "pitkäksi" aikaa sirkalle. Sirkasta tuli Hannukkalan perheessä sydänystäviä.
( Kauppa summa oli " muodollinen"..)

2. Omistaja: Väinö Hannukkala

Välirauhan aikana hänet komennettiin Niinisaloon RUK:n kouluttajaksi. Jatkosodan aikaan hän sai komennuksen "Kontio 2:n" komppanianpäälliköksi Aunuksen kannakselle. Yksikkö oli Lamperoisissa. Väinö Hannukkala oli puolustusvoimissa vuoteen 1947 asti. Aikakirjoihin on jäänyt kokonaan tallettamatta jatkosodan alun vaihe, jolloin saksalaisille annettiin Niinisalossa talvisotakoulutusta. Väinö oli opettamassa saksankielen taitonsa ansiosta ensimmäisellä tällaisella kurssilla. Mukana oli saksalaisia upseereita ja aliupseereita, kaikkiaan Niinisalossa oli 3 talvisotakurssia, joilla oli monta sataa miestä.

Marsalkka Mannerheim vierailemassa hanukkalassa ennen auton tuloa perheeseen. 1931
liitän kuvan jossain vaiheessa.

Vierailin hanukkalan luona hänen pyynnöstään ja kerroin auton nykyisen tilanteen ja vein Dokumentaatiota hyvästä ystävästään sirkasta.

Lähiaikoina olisi kiva saada viedä tuo valokuva vuodelta 1937-1939 "HAKALLE" joka oli hänen lempinimensä ystäviltään rintama-aikana.
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
videoin Väinö Hannukkalan haastattelun hänen ollessaan 90-91 vuotias.

tiedustelin hiukan miksi aikakirjoihin ei ole tallentunut asioita joita voin kysyä.

Hieno ihminen ja kerttoi sirkasta erittäin hyvin.


olen äärettömän iloinen että tämä auto on tuonut minulle näitä kokemuksia ja tavata näitä upeita ihmisiä..
olen syvästi nöyrästi kuunnellut ja meillä oli jopa telinevoimistelu puolelta ns "tuttuja"

itse en ole tavannut einari teräsvirtaa, heikki savolaista , paavo aaltosta , martti uosikkista  mut Unto väätäinen oli yhdistävä tekijä.. hän oli valmentajani..
joku muukin muistaa hänet..
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9219186/unto-vaatainen-
Muistaako kukaan? Oli valittu olympialaisiin voimistelijana. Toimi sodan aikana kaukopartiomiehenä ja oli ehdolla Mannerheim ristin ritariksi.

"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
tässä joku älykäs osaa jo vetää johtopäätöksen miksi kaikkea ei tiedetä.. =)
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Voin myydä tän projektin parempiin käsiin tarviis lähteä matkalle
Yhteydenotot ja järkevät tarjoukset: mikeangelsantana2013 @ gmail.com

Ja tonni oli liian vähän edellisen tarjouksena ei menty katsomaan edes
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Toinen linkki lehdestä 2007
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/156526-johannes-hannukkala-elama-ei-mennyt-hukkaan

Toinen jännempi hannukkala tyrväntö sanoilla google.. En heti nyt löytänyt sitä
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Fiksuin veto ois ottaa väinön poikiin yhteys tahtoisiko ne ostaa auton takaisin ja ulkoistaa sen entisöinti jollekkin.
Pojat jotka istui 6 hengen aikuiset mukaan lukien ovat jo 1955 vuoden jälkeen miehen iässä =)
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
Hinnoittelu?
Yleisö kysymys : Miten tällainen täysiosainen rullaava vanhalle haiseva antiikki kuuluisi hinnoitella..
Ei ole nyt vertailukohtaa?
+suomihistorialla

Jopa eräs moottoripyörä 2 tahti harrastaja sanoi et noilla tiivistesarjoilla ja ohjekirjoilla harrastuspohjalta luulisi et koneen saisi käymään..

Se ois kyl unelma saada liikkumaan se itsenäisesti sit en kyllä raaskisi myydä.. Auto harrastus tarvii myös ajamista :D
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 616
  • ihmemies
    • Sähköposti
http://www.tyrvanto.net/verkko/index.htm

Vanha Hannukkala kuhisi elämää. Oman väen ja palkollisten lisäksi talossa oli kesävieraita. Päärakennusta oli nostettu niin, että heille saatiin 3 huonetta ja aula, myös pakariin oli tehty lisähuone. Helsingistä tuli yleensä vakiovieraita. Talon tuvassa oli pitkä ruokapöytä, jonka ääressä söivät isäntäväki ja työntekijät. Kesäasukkaat söivät salissa omassa pöydässään. Talon ja ajan tapa oli, että yllättäenkin tulleille tutuille ja vieraille tarjottiin ruoka. Suotaalan merkkitapauksia 1930-luvulla olivat kesäinen Jaarlin poikien partioleiri Lammassaaressa, Tyrvännön Suojeluskunnan juhla Seuratalolla, sitä ennen Maamiesseuran juhlat Hannukkalassa ja Hannukkalan Laurinpäivät. Niille ei erikseen ketään kutsuttu, mutta parhaimmillaan väkeä tiesi tulla satakin henkeä. Nimipäivien vietto yhdisti kesäasukkaita ja paikkakuntalaisia, Hannukkalasta oli tapana käydä päivillä mm. Runolinnalla ja Puromiehellä. Nuoriso kävi tuohon aikaan Lusissa keinulla ja Kalkkuvuorella tulilla. Lauri ja Lydia Hannukkalalle suojeluskunta- ja lottatyö olivat henki ja elämä. Yhteen aikaan suojeluskunnan asevarasto oli Hannukkalassa, ja näin pojat tutustuivat Lepaan opiskelijoihin, jotka kävivät hakemassa tarvikkeita.

Isä-Väinöllä oli 1920-luvulla tila Akaassa. Hän muutti perheineen Hämeenlinnaan sairastumisensa jälkeen, kun lääkäri suositteli maataloutta kevyempiä töitä. Perheen äiti piti koulukotia ja isä ajoi taksia. Ajokortin suorittaminen ei ollut 1923 pikkujuttu, siihen kuului mm. parin kuukauden verstasharjoittelu. Isä-Väinöllä oli 1920-luvulla ensimmäinen linja-autolupa välille Hämeenlinna-Tyrväntö. Autona oli yhdeksän hengen Opel. Tyrväntöön perhe palasi 1937, ja vuodesta 1945 isä viljeli Hannukkalasta erotettua osaansa Väinölää.

Väinö ja Johannes Hannukkala olivat molemmat partiossa ja suojeluskunnassa. Johannes tuli suojeluskunnan Hämeenlinnan poikaosastosta talvisodan alussa Tyrvännön suojeluskuntaan. Syksyyn 1942 asti hän oli mm. vartiotehtävissä ja lipunkantajana sankarihautauksissa. Niinpä siihen asti hän oli saattamassa kaikkia Tyrvännön sankarivainajia. 1942 asepalvelus vei Riihimäelle ns. "tykistöakatemiaan". Sieltä matka jatkui vanajalaisten ja hämeenlinnalaisten porukassa Esikuntapatteristoon ja pian rintamalle tulenjohtueeseen Syvärille vastapäätä Lotinanpeltoa.

Väinö suoritti suojeluskunnassa A-luokan tykkimies- ja ratsumiestutkinnot. Suojeluskunnan harjoitusta seurannut tykistön kenraali Nenonen kuulusteli Väinöä, ja kuultuaan, että nuoren miehen mieli teki ratsuväkeen, harmitteli hyvän tykkimiehen menevän hukkaan. Väinö oli sodissa ensimmäisestä päivästä viimeiseen. Hän lähti vapaaehtoisena ennen sotia varusmieheksi Lappeenrantaan, oli mukana linnoitustöissä, ja sai vielä kornettina oman joukkueen johdettavakseen. Talvisotaan hän lähti Kannakselle Aulangolla perustetun Kevyt osasto 5:n mukana, mutta tuo sota meni enimmäkseen Hämeenlinnassa panssarintorjuntatykkejä rintamalle järjestellessä. Välirauhan aikana hänet komennettiin Niinisaloon RUK:n kouluttajaksi. Jatkosodan aikaan hän sai komennuksen "Kontio 2:n" komppanianpäälliköksi Aunuksen kannakselle. Yksikkö oli Lamperoisissa. Väinö Hannukkala oli puolustusvoimissa vuoteen 1947 asti. Aikakirjoihin on jäänyt kokonaan tallettamatta jatkosodan alun vaihe, jolloin saksalaisille annettiin Niinisalossa talvisotakoulutusta. Väinö oli opettamassa saksankielen taitonsa ansiosta ensimmäisellä tällaisella kurssilla. Mukana oli saksalaisia upseereita ja aliupseereita, kaikkiaan Niinisalossa oli 3 talvisotakurssia, joilla oli monta sataa miestä.

Johannes oli ajatellut armeijauraa, mutta se kariutui sanaharkkaan eräiden sodanjälkeisen liittoutuneiden valvontakomission venäläisten kanssa. Hän on ollut eri paikkakunnilla liikkeenharjoittajana, enimmän aikaa autokorjaamopäällikkönä. Väinö on työskennellyt mm. Hämeenlinnan Vanhan Säästöpankin palveluksessa Tyrvännössä sekä lehtiyhtiöissä Hämeen Sanomissa ja Etelä-Suomen Sanomissa. Väinö Hannukkala asuu nykyään Hämeenlinnassa ja Johannes Hannukkala Tyrvännössä, hän taitaa olla tällä hetkellä Suotaalan vanhin asukas
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)