Kirjoittaja Aihe: Mikkolan järjestelmä(pat. haettu)hinnat:2000 smk H-auto ja 3000smk omnibus 1929  (Luettu 5712 kertaa)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 613
  • ihmemies
    • Sähköposti
jossain toisaalla saattoi tapahtua ennen patentin jättöäkin...
Paikallisia kylähulluja , ei vaan aikansa keksijöinä tunnettuja..

Nämä miehet eivät ole mikkolan järjestelmän keksijöitä :D
tunnistatko Ford auton vuosimallin?
On toki mahdollista tehdä järjestelmä jo vanhaan autoon jolloin vuodet ei täsmää..
1929 hinnat:2000 smk Henkilövaunuun ja 3000smk Omnibuss
(täytyy lukea tarkemmin onko kyseessä pyörien muodostama hinnanosuus vai itse järjestelmä)
- Tosiaan mikkolan järjestelmä mainitaan kirjassa 1929
ainakin ja tuo ford on vanhempi kuin 1929,
"uskosin" että lähelle 1914 vuotta "potku vaihteinen"

mietiskelen ja kyselen:
 En osaa nopeasti analysoida akselin alustimen kiinnitystapaa ,mutta mielestäni se eroaa ,ollen suoraan akselista.  mikkolan käyttämä taitaa kiinnittyä rumpuihin?

tiedän kuvissa olevat molemmat henkilöt vain nimeltä ja toistaiseksi niitä en mainitse.
("jumituin toiseen arvoitukseen ja taisin löytää siihen historiatiedot.")
« Viimeksi muokattu: 13.11.12 - klo:07:18 kirjoittanut ihmemies »
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 613
  • ihmemies
    • Sähköposti
Ainakin varma on patentin jättäjästä Mikkolan järjestelmä ja mahdollisesti idean keksijäkin

------------------------            ------------------------              -------------------------
(Täysin omaa jossitteluani ja yksinäistä jupinaa: ) ---->  patentin jättäjä ja hakijan varallisuus ei silti ole sama asia kuin , esim köyhempi aiemmin keksinyt ,jolla ei olisi varaa vaikka patenttia hakea tai esim ei kiinnostunut tai tietoinen..)
tosin 1 kuvassa olevat 2 henkilöä tietääkseni olisi kyllä varallisuutensa takia ,
ehkä voinutkin hakea sitä.    (mutta se ei ole nyt oleellista)
--------------------------        ---------------------------           ---------------------------


Mikkolan Järjestelmä (Pat. haettu)

- ilmoitettu kirjassa vuonna 1929
Talviliikenteen helpoittamiseksi on jo pitkän aikaa tarmokkaasti ponnisteltu, jakaantuen yritykset kahdelle taholle:1) teiden kulkukelpoisuuden parantamiseen ja 2.) itse ajoneuvon saattamiseen lumikelpoiseksi.
Ensinmainitut vasin vastaavia tuloksia voimakkaitten koneellisten lumiaurojen muodossa. Teiden auraus autoliikentelle tulee kuitenkin siksi kalliiksi, että sen täytyy pakostakin kohdistua vain suurliikenneväylille. Vähemmän likennöidyt tiet ovat nyt ja tulevat todennäköisesti kauan aikaa olemaan autoliikenteelle talvisin suljettuina. (1929) Köyhä maamme ei voi kiinnittää suuria pääomia teiden aurauksen. Ainoa mahdollisuus , jonka avulla voidaan saada kaikkia päteviä tuloksia on siis varustaa itse moottoriajoneuvo sellaisilla laitteilla, jotka tekevät sen liikkumisen tavallisen hevosajokuntoon auratuilla teillä mahdolliseksi

(orginal text copy by: Mikael Hietikko 13.11.2012 )
myöhemmin lataan kuvan ja aiheen
häkäpönttö autosta
 numero 1. "prototyypistä" josta tuli menestys pulavuosina ja sen keksijästä ;)

« Viimeksi muokattu: 13.11.12 - klo:07:27 kirjoittanut ihmemies »
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)

ihmemies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 613
  • ihmemies
    • Sähköposti
Ken block       
näyttää lopuksi telaketjuin nykyversion:

 http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg

videon nimi:    DC LOCK'S TRAX STI CARSHOES: KEN B

josta mikkola &  ne 2 "kaveria" suunnilleen unta näki...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tosiaan takana oli ennen vanhaan tupla ja tripla renkaat joko ketjuin tai ilman.
ja oli  olemassa sellainen malli jossa eturengas on asetettu "pulkkaan" metallinen puskulevy lumelle.... voin siitäkin laittaa kuvan.
nyt mä kurkkaan yhen rekkarin.....
"näyttää ( "peukku merkkiä!!) vuoteen 2016
 se kuulema auttaa jaksamaan ja tsemppaamaan...?
 mikeangelsantana2013@gmail.com
DKW Masterklasse cabrio 1937   ja Gazelle mercedess SSK 1929
foorumin ehkä innostunein vanhojen dokumenttien omistaja =)