Kirjoittaja Aihe: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus  (Luettu 56812 kertaa)

soossi

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #15 : 07.06.06 - klo:12:22 »
Uteliaille tiedoksi tämä on tämmöinen pösö farmari vuodelta 1952 malllia 203. Ja kallis oli kuin kultakimpale. En ole kyllä samanlaista tääällä Pornaisissa nähnyt eli taitaa olla aikas harvinainen peli. En kai mä tänne kirjoittelis jos olisin uuden auton ostanut ?



kalle5v

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #16 : 11.06.06 - klo:23:54 »
Onneksi olkoon!
Kyllä olet iskenyt ihan mielenkiintoiseen aihioon. Mutta kaikella on hintansa. Älä kuitenkaan pilaa tällaista harvinaisuutta fuskukorjauksin. Tee se hitaasti ja huolella. Rahaa voit säästää aikaasi enemmän käyttäen. Lähde liikkeelle analyyttisesti. Tutki kaikki viat ja puutteet ja pane ne tärkeys- tai tekojärjestykseen. Jätä kiire pois, niin ei tule niin kalliiksi. Kori on se helmi, panosta siihen. Jarrun osat, moottorit jne eivät ole tuiki harvinaisia. Niitä löytyy nuoremmistakin malleista. Usein hyvä hajottamo / vaihtokone on halvempi kuin vanhan osat ja koneistus vaikka et työlle laskisi mitää'n.
Kolina koneessa kertoo yleensä kampikoneiston laakerien väljyydestä. Savutus öljyn palamisesta, joka johtuu joko männänrenkaiden kuluneisuudesta, jumittumisesta, imuventtiilivarsitiivisteiden huonoudesta. Tosi kuluneet männät antavat myös kevyempää kalinaa helmojen värähtelynä. Tämä vähenee lämmettyä. Kuten Tomr sanoo, pura ensin kone ja päätä sitten. Uskon kyllä, että vaihtokoneen etsintä kannattaa; katso löytyykö vielä 404 tai 504 stä samaa konetta. Ainakin 403 sta, joita on korin ruostumisalttiuden takia kai hyvin tarjolla. Onnea matkaan ja kerro lisää kun asiaa on!
Tv Kalle

soossi

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #17 : 20.06.06 - klo:01:13 »

ydintäytemig ja pitkää pinnaa opetteluun niin 200e koneellakin tyydyttävää saumaa syntyy. etenee tyvestä puuhun tekee ensin sellaisen käyttöharrasteauton normirekisteriin ja sitten katselee miten lähtee jatkamaan.



Lainasin naapurin maanviljeliijältä sille tarpeettoman puikkokoneen ja puikkoja. Te kun tunnutte tietävän hitsaamisesta kaiken niin minkä kokoisella puikolla olisi hyvä aloittaa pohjan hitsaus ja paljonko kannattaa laitta virtaa ettei pala pohja puhki sieltä kohdin missä se on ehjää ?

Ei työttömällä ole varaa ostaa tollasia 200 euron hitsauskoneita. Ilmaiset lainatyökalut on ainoa vaihtoehto harrastamiseen.

-soossi-

ekkevaari

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 76
    • Sähköposti
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #18 : 20.06.06 - klo:08:25 »
Täytyy olla tosi virtuoosi,että pystyy alle millistä ja ruosteista peltiä puikolla hitsailemaan ja vielä asentosaumoja, ahtaissa paikoissa!
Ehdotankin ,että unohdat moisen,vaikka epäilen että jujutat noilla jutuillasi meitä tosikoita ja naureskelet partaasi näitä meidän kirjoituksia! ;D
Kaasulla  meikäläiset ennen hitsaili kun ei ollut mikkejä vaikka onhan se paljon työläänpää niin ja pellit veteli  ja vähän väliä paloi vanhat suoja-aineet ja kituset oli täynnä myrkkykaasuja.
Saisitko keltään mikkiä lainaksi vaikka jotain työtä vastaan?
Eihän se ihan ilmaista ole sekään kun ostaa siihen kaasut ja langat ja ei sekään ihan opettelematta onnistu.
Mutta jos oikein kovasti tahtoo niin keinot yleensä löytyy!

soossi

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #19 : 04.07.06 - klo:10:49 »
Täytyy olla tosi virtuoosi,että pystyy alle millistä ja ruosteista peltiä puikolla hitsailemaan ja vielä asentosaumoja, ahtaissa paikoissa!


 Nyt loppu hitsaaminen. Sain projektiin hyvät lasikuitulokarit halvalla. Pohjan aattelin korjata lasikuitumatolla ja pakkelilla kun ei tolla puikkokoneella saa mitään tehtyä, vähän kanaverkkoa vahvikkeeksi niin hyvä tulee. Mistä saa halpaa automaalia ?

 -soossi-


600SL

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 101
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #20 : 04.07.06 - klo:13:25 »
Pohjan aattelin korjata lasikuitumatolla ja pakkelilla kun ei tolla puikkokoneella saa mitään tehtyä, vähän kanaverkkoa vahvikkeeksi niin hyvä tulee.

Vai että "entisöintiä"
Piikkinä pussihousussa jo 17.10 -05

alfadatsun

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 312
    • Sähköposti
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #21 : 04.07.06 - klo:13:46 »
Hmm...

Tulee pian mieleen, että Soossilla on Trollit mielessä...  ;)
Epäilen nyt että Juhap on oikeassa ::)

soossi

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #22 : 06.07.06 - klo:18:32 »
No helvetin helvetti kun ei tuolla puikkokoneella saa oikeasti mitään aikaiseksi eikä työttömällä ole varaa mihinkään MIGiin taikka muuhun avaruusajan härveliin >:(. Unohtukoon vaikka koko museokatsastus jos niikseen on, voinhan mä tehdä tosta pelkän räppäilypelin ihan muuten vaan. 

cb125twin

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #23 : 07.07.06 - klo:08:20 »
No helvetin helvetti kun ei tuolla puikkokoneella saa oikeasti mitään aikaiseksi eikä työttömällä ole varaa mihinkään MIGiin taikka muuhun avaruusajan härveliin >:(. Unohtukoon vaikka koko museokatsastus jos niikseen on, voinhan mä tehdä tosta pelkän räppäilypelin ihan muuten vaan. 

säästöä syntyy kun talvella katsastaa, voi räsymaton jäädyttää pohjaan ja koteloihin voi kastelukannulla valaa koviketta.
kolisevan koneen laakerit saa korjattua tuohella ja hajonnen männän voi korvata villasukkaan laitetulla puutapilla.
jarrusylinterin kumit jos kusee niin öljyä jarrunesteen joukkoon. Rälläkällä saa lisää pintaa renkaisiin.
kanaverkosta ja sanomalehdestä saa hyvät pyöränkaaret

soossi

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #24 : 07.07.06 - klo:08:46 »
säästöä syntyy kun talvella katsastaa, voi räsymaton jäädyttää pohjaan ja koteloihin voi kastelukannulla valaa koviketta.
kolisevan koneen laakerit saa korjattua tuohella ja hajonnen männän voi korvata villasukkaan laitetulla puutapilla.
jarrusylinterin kumit jos kusee niin öljyä jarrunesteen joukkoon. Rälläkällä saa lisää pintaa renkaisiin.
kanaverkosta ja sanomalehdestä saa hyvät pyöränkaaret

Onko tuo nyt olevinaan v*lua vai tuntuuko minusta vaan siltä ??? ??? ??? Autosta on kuitenkin tarkoitus saada ajokelpoinen, vaikkei siitä museoautoa tulisikaan ja nuo korjaukset vaikuttavat jo minustakin hieman kyseenalaisilta, vaikken mikään asiantuntija olekaan.

soossi

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #25 : 13.07.06 - klo:18:24 »
Pohjaa korjatessani huomasin, että tankkikin vuotaa p*****e. Otin tankin irti ja tyhjensin huolellisesti. Siinä oli selkeästi ruostunut kohta ja aloin sitä rälläköimään pois. No en kerennyt edes kunnolla aloittaa kun tankki otti ja poksahti!! Korviinkin sattui s*****asti, mutta juuri muuta vahinkoa ei syntynyt, mitä nyt tankki meni melkein pyöreäksi. Aloin sitten pamahduksesta selvittyäni takomaan tankkia takaisin alkuperäiseen muotoon mutta saumathan siinä alkoi repeilemään. En oikeen nyt uskalla enää uskalla tota rälläköidä saatikkaan sitten hitsata. Miten saisin saumat ja reiät umpeen? Onnistuuko jollain bensankestävällä silikoonilla tai runsaalla liimalla? :) ;) ;D :P :-\ ??? :( :'( :-*

alfadatsun

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 312
    • Sähköposti
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #26 : 13.07.06 - klo:18:47 »
Ennenkuin kukaan jatkaa vastailua tähän viestiketjuun olisi mielestäni aivan aiheellista että SOOSSI täydentäisi profiilinsa täydelliseksi eikä kirjoittelisi pelkällä nimimerkillä jotta voitaisiin käýdä paikanpäällä katsomassa mistä kyseisessä ongelmassa
kivi oikeasti puristaa ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)OT,kun kerran soossikin alkoi noiden hymiöiden käytön :-X

soossi

  • Vieras
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #27 : 13.07.06 - klo:19:27 »
Oletkos kuullut sananlaskua, että puolivalmista työtä ei ikinä näytetä hulluille eikä herroille ?

Tämä on kuitenkin ensimmäinen isompi projektini ja kaikenlaisia virheitä vielä sattuu vasta-alkajalle enkä siksi halua kokeneempia entisöijiä paikan päälle arvostelemaan, ainakaan ennen kuin homma alkaa olemaan jollain lailla voiton puolella. Varsinkaan  tuollaisia alfadatsuneita, jotka tässäkin ketjussa vain irvailevat aloittelijalle minkä ehtivät :'( >:(.   Onneksi jotkut muut sentään viitsivät opastaa ihan asiallisestikin :).

alfadatsun

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 312
    • Sähköposti
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #28 : 13.07.06 - klo:19:37 »
Oletkos kuullut sananlaskua, että puolivalmista työtä ei ikinä näytetä hulluille eikä herroille ?

Tämä on kuitenkin ensimmäinen isompi projektini ja kaikenlaisia virheitä vielä sattuu vasta-alkajalle enkä siksi halua kokeneempia entisöijiä paikan päälle arvostelemaan, ainakaan ennen kuin homma alkaa olemaan jollain lailla voiton puolella. Varsinkaan  tuollaisia alfadatsuneita, jotka tässäkin ketjussa vain irvailevat aloittelijalle minkä ehtivät :'( >:(.   Onneksi jotkut muut sentään viitsivät opastaa ihan asiallisestikin :).
Jos koet asiallisen kysymykseni irvailuna en voi sille mitään.
Itse en koe sitä loukkauksena.
Kirjoituksesi vain nyt huokuu siltä että ET USKALLA ILMAISTA NIMEÄSI/PAIKKAKUNTAASI JNE,,,vaikka huuteletkin APUA kokoajan.
JA KUN KOETAN JÄRJESTÄÄ APUA ET HALUA SAADA SITÄ,olet piilossa vieraana ja lueskelet kirjoituksia kokoajan,eikö kyseinen toiminta ole trollintouhuja?
Itse en ole herra,hullu,no se on rajatapaus mutta jos olet valmis jollekin näyttämään toimintaasi miksi et täydennä profiiliasi?
MIELESTÄNI TÄMÄ TOPIIKKI TULISI SULKEA NETTIETIKETIN SÄÄNTÖJEN PUITTEISSA

600SL

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 101
Re: Ruostereikien korjaus ja museokatsastus
« Vastaus #29 : 13.07.06 - klo:22:16 »
Eiköhän topikki kuole itsestään, jos siihen ei vastata. AD tekee juuri sitä mitä trollaajat haluaa.
Piikkinä pussihousussa jo 17.10 -05