Kirjoittaja Aihe: tuulilasin tiiviste  (Luettu 1369 kertaa)

pekkak

• Hero Member
    • Sähköposti
tuulilasin tiiviste
« : 09.03.20 - klo:14:27 »
Osaako joku neuvoa missä järjestyksessä tuulilasin tiiviste asennetaan?  Siinä on g-profiilinen kromilista. Kait se laitetaan viimeeksi?
Harrasteautoksi en koskaan hanki rungotonta peliä

MAVI

• Jr. Member
  • **
Vs: tuulilasin tiiviste
« Vastaus #1 : 10.03.20 - klo:00:09 »
Terve Pekka. Dodge dart tehtaan ohje on: Ensin tiiviste korin aukkoon ,lasi tiivisteeseen ulko kautta ja sitten kiilanauha paikalleen . Ei siis tiivistettä lasiin ja narun avulla tiivisteen veto korin aukkoon (ulkoa - sisään) jos tekee näin tulee todella vaikeaa lopputiivisteen kanssa ,tiivisteen sisäreuna on niin suuri että ei tahdo mahtua taittumaan.

pekkak

• Hero Member
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 10.03.20 - klo:12:01 »
Terve Markku,  mulla ei ole kiilanauhaa.  Kromattu profiilitaan g-kirjaimen muotoinen lista joka painuu tosi syvälle tiivisteeseen.  Olen yrittänyt painaa sitä uraansa lasin ollessa paikallaan, mutta ei onnistu.  Tosin lämpötila tallissa on n 10 astetta.  Kannattaisko tiivistettä lämmittää?  Varmaakin Fairyvesi saattaisi liukastaa silloin kun sitä painaa uraansa?  Kokeilen nyt ensin kromilistaa uraansa ja sitten lasi paikalleen.    Hankalaa, koska minulle on niin vähän kokemusta tällaisesta kromilistasta. Kiitos vihjeistä! 

pekkak

• Hero Member
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 25.03.20 - klo:15:56 »
Nyt on tuulilasi paikallaan.  Sain sopivan tiivisteen ja hyvät ohjeet.  Olihan siinä ährääminen!  Vielä ei ole kromilista paikoilaan.  Taidan odottaa lämpimänpää ilmaa, jotta saan auton pihalle ja voin pestä Vairiveen pois.